Kanalın Haziran ayında röportajı tanıtan kısa bir bölümü sosyal medyada paylaşmasıyla geniş bir kesimin varlığından haberdar olduğu bu video röportaj pek çok tepkiye neden oldu. Sosyal medya yorumlarına bakıldığında bu videonun toplumdaki ahlakçı ve milliyetçi tepkileri kışkırttığı görülebilir. Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı da fuhuşa teşvik ettiği gerekçesi ile içeriğin engellenmesi için resmî başvuru yaptığını açıkladı. Ahlakçı ve milliyetçi bir çerçevede kalmak istemeyenlerin kafası karıştı ve genelde sessiz kaldılar. Meseleyi sınıfsal bir perspektifle ele alan sınırlı sayıda yazı kaleme alındı. Bu video röportajı izlerken bir gazetecilik faaliyetinden çok bir seks işçiliği reklamını, bir iş ilanını zaman zaman da kolay para kazanmak için sosyal medya sayfalarımıza düşen dolandırıcılık hesaplarının bir benzerini izlediğimi düşünürken buldum kendimi. Bir haber kanalı bir röportaj hazırlarken, bunu izleyiciyle paylaşacak hâle getirirken bunun izleyici üzerindeki olası etkilerini düşünmemiş olabilir mi gerçekten? Pek çok seks işçisi bu işi ağır ekonomik, erkek egemen sömürü ve çok boyutlu şiddet koşullarında yapıyor. Pek çok kadın bu işi zorla ve zorunlu olarak, seks köleliğine maruz bırakılarak yapıyor; güvencesiz koşullarda çalışarak yaşam kaybına varan ağır insan hakları ihlalleri ile karşılaşıyor. Bir röportajın hangi dönemde, nasıl bir tercihle yapıldığı neleri öne çıkarıp neleri geri planda tuttuğu izleyicinin algısını da etkiler. Seks işçiliği işindeki sömürü koşullarını gizleyerek ve izleyicinin ahlak kalıplarını yıkmaya çalışarak isterlerse orta sınıftan insanların bu işi rahatlıkla yapabileceği mesajını veriyor. Bunu tam da alt ve orta sınıflar açısından ekonomik krizin çok derin yaşandığını bir dönemde yapıyor. Röportajın woke advertising denen yeni tarz reklamcılıkla benzer yöntemler kullandığını düşünüyorum. Son yıllarda çeşitli markalar ayrımcılık, adaletsizlik gibi toplumsal meseleleri öne çıkararak ürünlerini pazarlayan reklamcılık stratejileri geliştiriyorlar. Hedef kitlelerinin ciddiye aldığı meseleleri sahiplendiğini söyleyen markalar bu şekilde onlarla kişisel bir ilişki kurarak ürünlerini satmaya çalışıyor. Toplumsal duyarlılıkları kullanarak servetine servet katan şirketlerin kölelik koşullarında çalıştırdığı insanların çalışma koşullarını iyileştirme gibi bir dertleri tabi ki yok. Gerçeği gizleyerek ya da istediği yönünü öne çıkarak son derece rahat yapılabileceğini gösterdiği bu işin reklamını yapmış oluyor. Ertesi gün ne yiyeceğinin hesabını yapan insanların sayısı çok fazla. Siyasi iktidar insanların içinde bulunduğu ekonomik sorunlara çözüm üretmiyor. Sermaye, çalışanların emeğini sömürerek birikimine birikim katarken işçileri sendikal faaliyetten uzak tutmanın yollarını arıyor. Bu kriz ortamında sosyal devletten bahseden, çalışanların haklarını savunan toplumsal hareketler de örgütlenme krizi yaşıyor. Böyle bir ortamda yayımlanan video röportajın ekonomik kriz koşullarında ne sosyal devletten, ne işçi örgütlenmesinden ne de seks işçilerinin haklarından bahsetme gibi bir derdi var. Bu şekilde devletin ve Bir Seks Iscisi Olarak neoliberal ekonomi politikalarıyla uyumlu bir mesaj veriyor. İşçilerin haklarını koruyan sendikaların, seks işçilerinin hakları üzerine çalışan örgütlenmelerin bu röportaj konusundaki görüşlerini bilmiyorum. Takip edebildiğim kadarıyla Ekmek ve Gül yayını dışında bu konuyu sınıfsal bir çerçeveden ele alan değerlendirmeler yapılmadı. İşçilerin çalıştığı ağır sömürü koşullarına değinmeyen bir röportaj başka iş kolları üzerinden yapılsa aynı sessizlik devam edebilir miydi? Mesela maden işçileriyle bir röportaj yapıldığını varsayalım. Bu sessizliğin bir nedeni seks işçilerinin haklarının sendikal örgütlenmelerin gündemine girememesi olabilir. Sendikalardaki kadınların, bağımsız kadın örgütlenmelerinin bu konuyu nasıl değerlendirdiğini de bilmiyorum. Ataerkil toplumda kadın cinselliği ahlak ve namusla ilişkilendirildiği için para ya da çıkar karşılığı seks işi yapan kadınlar ahlaksızlar listesinin en başında yer alıp toplum dışına itiliyor. Kendileriyle birlikte yakın çevreleri de fişleniyor. Toplum dışına itilmiş diğer bir kesim olan trans kadınlara ise seks işçiliği neredeyse yapabilecekleri tek iş olarak gösteriliyor. Ataerkil sistem kadınları fahişeler ve fahişe olmayanlar olarak bölerken bu iki kesimi birbirinden uzak tutmayı da beceriyor. Bu alanda yapılan hak temelli çalışmalar da ister istemez bu gerilimli ahlak hattı üzerinden ilerliyor. Bir Seks Iscisi Olarak meselesinin öne çıkması seks işçisi kadınların koşullarını dikkate alan rasyonel bir tartışma zeminine odaklanmanın önünde bir engel oluşturuyor. İnsanları rasyonel düşünceden uzaklaştıran postmodern bir karmaşa ile karşı karşıyayız. Bu ahlak paradigmasının dışına çıkıp meseleye sınıfsal, toplumsal bir yerden bakamamak video röportaja nasıl yaklaşılacağı konusunda da kafa karışıklığına neden oluyor. Eğer bu videoyu eleştirirseniz rahatlıkla gerici, ahlakçı, eski moda olarak tasvir edilebilirsiniz. Meta ahlak mitlerini yıkmaya odaklandığımızda meseleyi hak temelli bir yerden ele almamızı engelleyen bu postmodern bölünmenin sistemin işleyişine nasıl katkı sunduğunu görebilmemiz gerekiyor. Özellikle de ataerkil toplumun ahlak algısını daha yoğun bir şekilde sorgulayan, toplumla ve yakın çevresiyle bu konuda çatışma yaşayan, ekranlarda gördüğü zengin yaşamlara özenip kolay para kazanma arayışında olan gençlik kesimi üzerinde Bir Seks Iscisi Olarak işçiliği risksizmiş gibi görünen sıradan bir tercihe dönüşebilir. Bir haber kanalından yaptığı işin toplumsal sonuçlarını düşünüp sorumluluk sahibi bir tavır geliştirmesi beklenir. Gazetecilik faaliyetinin amacı istenen anlatıya ulaşmak için buna uygun hikayeleri bir araya getirmek değildir.
Pek çok seks işçisi bu işi ağır ekonomik, erkek egemen sömürü ve çok boyutlu şiddet koşullarında yapıyor. Seks işçiliği işindeki sömürü koşullarını gizleyerek ve izleyicinin ahlak kalıplarını yıkmaya çalışarak isterlerse orta sınıftan insanların bu işi rahatlıkla yapabileceği mesajını veriyor. Sosyal medya yorumlarına bakıldığında bu videonun toplumdaki ahlakçı ve milliyetçi tepkileri kışkırttığı görülebilir. Cevabı aslında çok basit: Mühendis değilim. Eğer taşı tersine çevirmek gerekirse, sol-liberaller, fuhuşun somut gerçekliklerine yüz çevirip bu kurumu romantize ettiklerinde, kiyimin ebedîleşmesine katkıda bulunuyor olabilirler mi? Bu konuda ayrıca kayıt belgeni düzenleyen resmî makamdan da bilgi alabilirsin.
İçindekiler
Kimse seni fuhuş işi yapmaya zorlayamaz, kadın veya erkek seks işçiliği yapmak isteğe bağlıdır. Erkekle kadının eşit statüde olmadığı. bir seks işçisiyle ilişkiye giren. Pek çok kadın bu işi zorla ve zorunlu. Bu konuda biri sana baskı yaparsa hemen polise başvur. seks işçisi, her ne kadar genel-geçer retorik aksini söylese de esasında "bedenini" değil, cinsellik yeteneğini satmaktadır. Pek çok seks işçisi bu işi ağır ekonomik, erkek egemen sömürü ve çok boyutlu şiddet koşullarında yapıyor. Hayır, seks işçiliği; kadını erkekler tarafından kullanılıp atılan bir meta haline getiren bir meslektir.Rekabet, hiyerarşi, başarısızlık olarak inandırılan, şiddet dolu hikayeler canlanıyor benim gözümde, iş yaşamı deyince. Ataerkil sistem kadınları fahişeler ve fahişe olmayanlar olarak bölerken bu iki kesimi birbirinden uzak tutmayı da beceriyor. Büyüyen seks turizmi ise seks sektörü için bir sorun halindedir. Seks İşçiliği Terimi ve Öneriler. Şaşırtıcı değil ki bu tutum sıklıkla seks sektörü içinde hiçbir zaman yer almamış ve muhtemelen yer almasına da hiçbir zaman gerek bıraktırmayacak ayrıcalıklara sahip bulunan kişiler tarafından dile getiriliyor. Toplum dışına itilmiş diğer bir kesim olan trans kadınlara ise seks işçiliği neredeyse yapabilecekleri tek iş olarak gösteriliyor. Bu insanların bu hakları koşulsuz olarak elde etmeleri gerektiği konusu kesinlikle tartışmasızdır. Haberi yapan kanalın künyesi. Meta ahlak mitlerini yıkmaya odaklandığımızda meseleyi hak temelli bir yerden ele almamızı engelleyen bu postmodern bölünmenin sistemin işleyişine nasıl katkı sunduğunu görebilmemiz gerekiyor. Kadın veya erkek bir müşteri ya da genelev işletmecisi, senden istemediğin bir şeyi yapmanı talep ederse bu talebi her zaman reddedebilirsin. Sevdiklerimizden çok daha fazla iş arkadaşlarımızla zaman geçirmek zorunda kaldığımız, hobilerimize gerçekten şanslıysak vakit ayırabileceğimiz bir hayattan bahsediyoruz iş deyince, farkındayız değil mi? Bu site, istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanıyor. Brunskell-Evans, seks işçiliğini, kadın kaçakçılığıyla bir tutuyor, seks işçiliğinin meşru gösterme potansiyeli olduğunu düşündüğü insan ve kadın hakkı ihlali olan bir takım suçları buna neden gösteriyor. Toplumsal duyarlılıkları kullanarak servetine servet katan şirketlerin kölelik koşullarında çalıştırdığı insanların çalışma koşullarını iyileştirme gibi bir dertleri tabi ki yok. Wells, J. Karantinada hayvansal tüketimin cinsel politikasını düşünmek 14 Nisan Seks sattığınız bir iş alanı, seks köleliği olmaz. Brunskell-Evans, orospunun erkekler tarafından kadınlara verilmiş bir sıfat ve ilkel patriyarkal ahlâkın bir parçası olduğunu belirtiyor. Gazetecilik faaliyetinin amacı istenen anlatıya ulaşmak için buna uygun hikayeleri bir araya getirmek değildir. Girişte de bahsedildiği üzere, özgür seçimlerle ve iradi olarak da olsa veya belirli dayatmalarla ve zorunlu olarak da olsa, seks ekonomisi alanında çalışan kişiler, çok eski zamandan beri cinselliğin toplumsal örgütlenişine etki eden, bu anlamda edilgenleştirilemeyecek kişilerdir. Seks işçiliği hiç yapmadım. Her şeyi kölelikle benzeştirme konusu can sıkıcı olduğu gibi bir o kadar yanlış; çünkü kölelik denilen şey hâli hazırda zaten var. Demek ki bir seks işçisinin işçiliğini de sorgulatmamalı. Feminist yapılarda duygulanımlar politikası. Bu sessizliğin bir nedeni seks işçilerinin haklarının sendikal örgütlenmelerin gündemine girememesi olabilir. Topluma hakikati tüm boyutları ile gösterebilmektir. Ne var ki söz konusu kaygı, güçsüzlük ve mağduriyetin yalnızca tiksinme ile yanıtlandığı hegemonik neo-liberal söylemin sınırları çerçevesinde ancak romantizasyonla bir ifade bulabiliyor. Ama Brunskell-Evans, seks işçilerinin iradesini ve beyanını, seks işçiliğini kült ve moda olmakla özdeşleştirerek iki parmağının arasında eziyor! Ama rakamlar 17 yıl öncesine ait. Bu durum, bazı noktalardan ayrıcalıklarım olduğunu düşündüğüm için konunun özneleriyle aramda bir hiyerarşi yaratma ihtimalini aklıma getirip beni huzursuz ediyor. Yazısında kült ve moda çıkarımını, çok yanlış bir görüşü dayanak alıp yapıyor: Seks işçiliğini kölelikle benzeştiriyor, seks işçiliğinin çağ dışı olduğunu söylüyor. Lütfen dikkat edin, etkin fiil kullanıyorum: fetislestirmek. Anasayfa » Özel: Blog » Seks İşçiliği. Fuhuş suç olmaktan çıkarılırsa, onunla ilişkili olumsuzluklar da kısa süre içerisinde yok olacaktır. Benim için zorunlu olarak çalışmak, o işi yapmak istememek için çok mantıklı ve geçerli bir sebep. Seks işçilerinin çoğunluğu, heteroseksüel genç kadınlardan oluşmaktadır.