PsikoterapiSüpervizyonKlinik. Eşcinselliğin geleneksel olarak bir hastalık olarak kodlandığı ve eşcinsellere yönelik ayrımcılığın merkezinde bu hastalık kodlaması yer aldığı için, ruh sağlığı disiplinlerinin eşcinselliği nasıl ele aldıklarını gözden geçirmek özellikle ilginç bir konudur. Çünkü bu hastalık kodlamasını pekiştiren, ona en fazla malzemeyi taşıyan ruh sağlığı disiplinleri olmuştur. Psikiyatri ile birlikte psikanaliz, bu konuda mümtaz bir yere sahiptir. Bu sunumda kısaca psikanalizin eşcinsellikle hem teorik hem de kurumsal olarak nasıl bir macerası olduğunu, olabildiğince teknik bir dilden kaçınmaya çalışarak, ele almak istiyorum. Psikanaliz, bildiğiniz gibi Psikanalizin eşcinsellik konusunda psikiyatriye göre daha muhafazakâr ve dirençli olduğu söylenebilir. Aslında psikanalizin bir kurum olarak tarihine bakarsak eşcinsellerin psikanalist olamayacaklarına dair bir yazılı kural hiçbir zaman olmamıştır. Ama psikanaliz, tarihsel gelişimi içinde eşcinselliği bir psikopatolojik sapkınlık olarak tanımlayarak ve bu tavrını onyıllarca sürdürerek, eşcinsellere yönelik çok-katmanlı bir ayrımcılığın hem teorisyenliğini hem de pratisyenliğini yapmıştır. Ve tabii ek olarak, eğer eşcinsellik psikopatolojik bir sapkınlıksa, o zaman eşcinsellerin psikanalist olmasının fiilen engellenmesi gerekli görülmüştür. Eşcinsel biri, başka bakımlardan her ne kadar uygun olursa olsun, sadece eşcinsel olması, ciddi bir psikopatoloji nişanesi sayıldığından yılına kadar açıkça eşcinsel olanların psikanaliz camiasına girmelerine izin verilmemiştir. Bu iddianın politik baskı kısmı doğrudur; isyanının çocuklarından olan eşcinsel hakları hareketinin politik eylemliliğinin psikiyatri Bir Cercevede Seks 2002 psikanaliz kurumlarının tavır değiştirmelerindeki tayin edici etkisi inkâr edilemez. Ancak şu iki noktayı da eklemek gerekir: 1 Psikanaliz içinde eşcinsellere yönelik ayrımcılık zaten hiçbir zaman geçerli bilimsel kanıtlara dayanmıyordu Lewes, ve 2 üstelik, tersi yönde bazı kanıtlar uzun bir süredir mevcuttu Hooker,; Green, Psikanalizdeki eşcinsellere yönelik muhafazakâr ayrımcılığın en başından beri aynı biçimde varolduğunu söyleyemeyiz. Freud bir yandan, cinselliği, cinsel dürtü ve arzuları, cinsel zevki, bebeklikten başlatarak ve teorisinin merkezine yerleştirerek, cinsel özgürlük konusunda radikal bir dönüşüme katkıda bulunarak, döneminin geleneksel cinsellik anlayışını yerle bir etmiştir. Ama öte yandan, üremeyi cinselliğin Bir Cercevede Seks 2002 amacı olarak gören Darvin biyolojizmine dayanmıştır. Doğru amaç üremeyse, heteroseksüellik biyolojik tabandır, aslolandır; eşcinsellik ise doğa karşıtıdır Dean ve Lane, Cinsellik, bireysel zevk için midir, türün devamı için mi? Freud, bu iki konumu uzlaştıran bir çaba içinde olmamıştır Reisner, Cinsel özgürlük savunucusu Freud, çok-biçimli polymorphous cinsel fantazi ve arzuların her zaman ve herkeste mevcut olduğunu vurgulayıp, hepimizin en azından potansiyel olarak biseksüel ve bir miktar sapkın olduğumuzu ve normal ile patolojik arasında keskin bir sınır çizmenin zorluğunu belirtmiştir Freud, Evrimci biyolog Freud ise, bütün cinselliğin nihai amacını, heteroseksüel cinsel ilişki yoluyla üreme olarak tanımlamıştır Freud, Bieberbütün psikanalitik teorilerin yetişkin eşcinselliğini psikopatolojik olarak gördüğünü yazmıştır. Kolb ve Johnsonhasta öztahripkar eçcinsel davranışlarından vazgeçene ve bununla birlikte gelebilecek kaygı ve öfkeyle yüzleşene kadar tedaviye devam edilmemesi gerektiğini savunmuştur. Kardinersuç oranları, ırkçılık ve eşcinsellikteki artışın, toplumsal yıkımı gösteren kanıtlar olduğunu ve eşcinsel hareketin yıkıcı bir güç olduğunu iddia etmiştir. Hendin ve Socarides eşcinselliğin toplumsal değerlere ve toplumun kendisine yönelik bir tehdit olduğunu savunmuşlardır. Ortodoks psikanalizin eşcinselliğe bakışını temsil eden bu görüşlere göre, insanın ruhsal olgunlaşması ancak heteroseksüel üstünlüğe ulaşılmasıyla mümkün olabilecektir. Eşcinsellik konusundaki psikanalitik teorilerde bu durum misliyle geçerlidir. Psikanalist teorisyenler, kendilerine psikalizden geçmek üzere gelen ve ciddi psikolojik sorunları olan birkaç eşcinsel hasta üzerinden bütün eşcinseller için geçerli olduğunu iddia ettikleri spekülatif yaklaşımlar geliştirmişlerdir. Eşcinsel yönelim ile cinselleştirme sexualization tamamen birbirine karıştırılmıştır Roughton, Cinselleştirme hayatın bütününü ya da çok önemli bir kısmını sadece cinsel edimler üzerinden görme, tanımlama ve yaşamacinsel yönelimden bağımsız olarak hem heteroseksüellerin hem de eşcinsellerin yaşayabileceği bir şeydir ve yoğun formlarında psikopatolojik bir tezahür olarak Bir Cercevede Seks 2002. Bu yüzden de cinselliğin sonsuz çeşitlemeleri, arzularımızı, çatışkılarımızı, diğer insanlarla nasıl ilişkilendiğimizi temsil eden ideal araçlardır. Cinsellik, yaşantının güçlü bir örgütleyicisidir Mitchell, Psikanalizin kurumsal konum itibarıyla değişmesi ise yıllarında olur. Psikanalitik teknik, bir insanın cinsel yönelimini değiştirmek veya tamir etmek gibi çabaları içermez. Böylesi çabalar, psikanalitik tedavinin temel ilkelerine aykırıdır ve sıklıkla, tahrip edici içselleştirilmiş homofobik tavırları pekiştirerek, ciddi psikolojik acıya neden olurlar. Bayer, R. New York: Basic Books, Reprint, Princeton: Princeton University Press, Bieber, I. Homosexuality: A Psychoanalytic Study. Reprint, New York: Aronson. Dean, T. Homosexuality and psychoanalysis: An introduction.
PSİKANALİZDE EŞCİNSELLİK
CİSÜ'den arşivleri - CİSÜ Platformu Bu durumda üvey baba-üvey çocuk veya üvey kardeşler arasındaki cinsel ilişkiler de ensest kavramı içerisinde değerlendirilmektedir. Ensestin. yılında Hindistan'ın Kalküta şehrinde düzenlenen seks işçileri karnavalına 25 bin seks işçisinin katılımı sonrasında 3 Mart'ın 'Dünya Seks. Cinsel Yönelim ve Cinsel KimlikÖne Çıkan Yazılar 12 Mart Hakaret, tehdit, dayak, aşağılama, cinsel taciz, tecavüz, yaralama hatta öldürme biçimindeki bu gibi eylemler, genellikle erkeklerin kadınlar üzerinde egemenlik sağlaması amacıyla uyguladıkları güç gösterisidir. Children and Society, 16 1 , Okuyamayan kadınlar ücretli iş sahibi olamıyor. Forensic examination of the mentally disabled sexual abuse complainant.
Yazı gezinmesi
Bu yüzyılda birçok toplumda ve kültürde çocuğun cinselliği kabul edilmiş, ancak çocuklar cinselliğe karşı “korunmaya muhtaçtır” görüşü de devam etmiştir. Ensestin. yılında Hindistan'ın Kalküta şehrinde düzenlenen seks işçileri karnavalına 25 bin seks işçisinin katılımı sonrasında 3 Mart'ın 'Dünya Seks. Bu. Bu çalışmanın amacı engelli bireylere yönelik olan cinsel, fiziksel ve duygusal istismarın ve yılları arasında ulusal. Bu durumda üvey baba-üvey çocuk veya üvey kardeşler arasındaki cinsel ilişkiler de ensest kavramı içerisinde değerlendirilmektedir.Dean, T. Eğer siz de cinsel istismar konusunda destek almayı düşünüyorsanız yüz yüze veya whatsapp görüntülü konuşma üzerinden ücretsiz 15 dakikalık ön görüşme randevusu alabilirsiniz. Disabled children living away from their families. Invited literature review: The abuse of children in public care. Çocukluk ve ergenlik döneminde cinsel istismar yaşamış LGBTİ bireyler; madde ve alkol bağımlılığı geliştirebilmektedir. Sorular istismarcı, istismar türü, istismarın olduğu yer ve olduğu bağlam şeklinde olmak üzere daha çok istismarın doğasını anlama ve açığa çıkarmaya yöneliktir. Journal of Psycho-history Nüfusunun önemli bir bölümü gençlerden oluşan ülkemizde çocuk istismarı yüksek oranlarda görünmektedir. Ne mülke ne de ücrete sahip olan ve dolayısıyla ekonomik güvenceden yoksun kadın ev içinde şiddete maruz kaldığında sesini çıkaramıyor. Kanunun çıkarılmasının birinci yılında 1. Bilgen Gönül Kumral. Bu çalışma, çocuğa yönelik cinsel istismar iddiasıyla suçlanan Hüseyin Üzmez örneğine odaklanarak, cinsel istismar sorununun basında tartışılma biçimini eleştirel söylem çözümlemesi yöntemiyle çözümlemektedir. İlginç bir şekilde, biseksüllerin, özellikle gay ve lezbiyenler tarafından sıklıkla baskı ve kötü muamele gördüğü belirtilmektedir. Batı dünyasında genetik ve biyolojik araştırmalar devam ederken; çalışmaların merkezinde homoseksüellik ve akıl hastalığı üzerine çalışmalardan çok; homoseksüellerin, yönelimlerinden dolayı yaşadıkları genel psikososyal sorunları ve bunların duygusal- düşünsel yaşamlarına etkileri yer almaya başladı. Ahmet Kardam ve Doğan Şahiner. Burada önemli olan konu çocuğa güvende hissettirmek ve başına gelen kötü olayların özellikle de istismarın onun suçu olmadığını kanıksamasına yardım etmektir. Tedaviye ihtiyacım olduğunu nasıl anlarım? Bunun yanında, kendini suçlayan çocuğun yaşadığı durumdan iyileşmesini de geciktirebilir. Kitzinger, Jeny Burada vurgulamak istediğimiz nokta şudur; pek çok uzman yetişkinlerin yaşadıkları taciz ve istismarın cinsel istismar olarak değil taciz, tecavüz ve cinsel şiddet olarak tanımlanması gerektiğini söylemektedir. Bu yüzden istismar sonrası hem çocuk hem de ebeveyninin değerlendirilmesi gerekmektedir Şimşek, Fettahoğlu ve Özatalay, PTSD symptoms in intellectually disabled victims of sexual assault. Patterns of provision in respite care and the Children Act. Cinsel istismar ortaya çıktığında çocuğun beyanı esas alınmalı, travmatize olmasına yol açacak tutumlardan kaçınılmalıdır. Işık Ergüden. Bu iddianın politik baskı kısmı doğrudur; isyanının çocuklarından olan eşcinsel hakları hareketinin politik eylemliliğinin psikiyatri ve psikanaliz kurumlarının tavır değiştirmelerindeki tayin edici etkisi inkâr edilemez. Sexual politics and scientific logic. Simon and Schuster, NY 2. Fırat Sağlık Hizmetleri Dergisi, 2 4 , Homofobi: Homofobi sözcüğü kökeni itibariyle, kişinin hemcinsine karşı cinsel çekim duymaya yönelik irrasyonel mantık dışı korkusunu; ifade ederken, bu tanım daha da genişleyerek, lezbiyen, gay ve biseksüllere üzerinde baskı kurma, sıkıntı yaratma ve şiddet göstermeye dayalı tüm tepkisel kalıpları kapsamaktadır.